Крените полако и планирано. Одредите тачно колико чега ваше дете треба да научи, и колико времена имате на располагању. Пазите да не

поставите неостварив циљ. Немојте детету испланирати да одједном учи 4 сата, посебно ако је до сада учило пола сата дневно. За сваку промену је потребно време.

За време учења дете треба заиста да мисли на оно што учи. Шта радити? Погасите тв и сличне апарате, узмите дететов мобилни за време учења, постарајте се да дете не буде гладно или преуморно. Најбоље је учити ујутро јер је тада мозак најодморнији. Ако се дете концентрише на градиво, брже ће га запамтити и самим тим ће имати више времена за друге активности.

План учења

Добро је пре почетка учења направити распоред времена, тј. распоред активности који обухвата учење, али и забаву и све остале дететове обавезе. Избегавајте “балкански метод”: “Нећеш устаи одавде док све не научиш!” То нигде не води. Битно је да дете зна да после учења има времена за ствари које га опуштају и, хтели ми то да признамо или не, које га више занимају.

Настојте да учење траје од 20 до 30 минута, након тога обавезно направите паузу од 5 до 10 минута како би се дете мало одморило. После два сата учења направите паузу од пола сата. Паузе се изузетно важне у процесу учења и треба их се придржавати.

Сваки дан повећавајте време учења (довољно је по 10-15 минута) више него дан раније. Учење не би требало да траје више од 2-3 сата дневно. Ако ваше дете учи континуирано (а то нам је циљ) неће му бити потребно ни толико времена. Време учења одређује и узраст детета. Водите рачуна о томе.

Место за учење

Искуства говоре да већини деце одговара уколико увек уче на истом месту. Пожељно је да то буде миран кутак како би се могло концентрисати само на учење. Препоручује се да то буде радни сто где дете може усправно да седи. Учење у кревету или на тепиху у лежећем положају ће ретко уродити плодом.

Уколико је вашем детету згодније (из неких разлога) да учи за кухињским столом или у дневној соби омогућите му то.

Простор за учење не сме садржати ствари које одвлаче пажњу (ТВ, часописе, игрице, телефон…) односно, ТВ, компјутер, мобилни телефон и слично требају бити искључени.

Активно учење=успешно учење

Активно учити значи учити с разумевањем. Није довољно да дете само седи за књигом и размишља о томе која је серија сада на ТВ-у или коју игрицу жели да игра. Знање неће само од себе прећи из књиге у дететову главу уколико се мало не потруди.

Како активно учити?

* Поновите са дететом оно што је учило тог дана у школи. Упоредите градиво из уџбеника са дететовим белешкама.
* Помозите му да научи да означава градиво различитим бојама – фломастерима, бојицама… Битно је да одредите која боја означава који степен важности градива
Битно је да схвати да се означавају само основне ствари. Никакао бојити целу лекцију. На тај начин од обимне лекције остаје само кратак подсетник помоћу кога че брже запамтити градиво и касније га лакше поновити.
* Учење напамет не долази у обзир. Дете пуно теже учи градиво напамет и брзо га заборавља. Учење напамет не води ничему. Добијамо дете које муком учи и за неколико дана ништа од тог градива не зна.
Битно је да дете учи са разумевањем. Помозите му наводећи разне примере на задату тему.
Повезујте градиво из претходне лекције са новом. На тај начин дете обнавља већ стечено знање у употпуњује га новим.
* Објасните детету да је врло важно да слуша предавање на часу. Више ће запамтити и мање ће учити код куће. Има ли веће мотивације?
* Користите различите “медије” при учењу- неке информације које су потребне за школу можете пронаћи у енциклопедијама или Интернету. Нна интернету постоје различите електронске енциклопедије (нпр. http://www.wикипедиа.орг) које садрже бројне информације, слике, кратке филмове које могу помоћи при учењу.
Посета музеју, зоолошком врту, одлазак на концерт класичне музике понекад могу помоћи у учењу, јер оно што учи у књизи дете види и у стварности.

Уколико приметите да ваше дете с одређеним предметом има проблема, што пре потражите помоћ. Можете и требате прво да потражите помоћ код наставника (разредног старешине, учитеља или предметног наставника). У свим школама је обавезна допунска настава за ученике који су слабије савладали градиво. За помоћ се можете обратити и студентима и наставницима који дају часове.
Већа деца за помоћ могу замолити друга из разреда.mali-saveti-za-uspesno-ucenje

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s